Resepi Mee Suah Sup

Resepi Mee Suah Sup. Resepi mee suah (sedap tak pedas) resepi berikut merupakan sebuah resepi mee yang amat ringkas dan mudah untuk disediakan. Tumis bawang putih hingga naik bau.

10 resepi mee suah yang sedap dan mudah oleh komuniti
10 resepi mee suah yang sedap dan mudah oleh komuniti from cookpad.com

Satu bungkus rm 1.20 sen je. Sudah mendidih dan masak dalam 20minit sup itu, masuk sayur dan pecahkan 2 biji telur. Bila sayur dah agak layu.

Resepi mee suah sup ini saya belajar resepinya dari arwah abah saya. Madihaa ucapkan terima kasih untuk resepi mudah ni ye. Resepi mee suah sup ayam simple mudah ringkas paling sedap halal chinese style.petang ini, saya ingin kongsikan satu lagi resepi yang simple mimple gitu iaitu resepi mi suah sup yang saya sediakan tadi buat anak saya yang sedang dilanda demam.

Kesedapannya membuatkan saya teringat ingat dan dengan muka tak malunya, saya menelefon meminta resepi. Mee sup istimewa yang sangat sedap azie kitchen. Hehe) tapi biasa ma buat mee macam ni rencahnya menggunakan bebola ikan homemade atau boleh juga kot dinamanya mee calong.

Bahan Mee Suah Sup Telur (Sichuan Style/Chinese Style) Yang Digunakan Pun Sangatlah Mudah Dan Ringkas.


Mee sup istimewa yang sangat sedap azie kitchen. Resepi asal yang saya pelajari adalah menggunakan ikan yang direbus. Resepi mee hoon soto azie kitchen.

Sebagian Orang Memang Telah Terbiasa Memanfaatkan Internet Di Smartphone Untuk Mencari Informasi Gambar Maupun Video Untuk Dijadikan Inspirasi Salah Satunya Dalam Memasak, Dan Sesuai.


Semasa sampai di rumah kak kama, kebetulan dia baru lepas membersihkan ayam dan sawi di dapur untuk dibuat mee hoon sup. Kak kama dan kak soraini memang pandai memasak. Sudah mendidih dan masak dalam 20minit sup itu, masuk sayur dan pecahkan 2 biji telur.

Yatiekitchen Kuew Tiaw Soup Youtube.


Meleleh ayaq lioq kalau teringat heheh. Kemudian masukkan 1 kiub pati ayam. Mee suah sup 1 pack mee suah 2 ketul sikit daging / ayam 1/2 carrot 1 pokok sawi 1 sudu minyak 2 baaang putih sikit garam sikit lada sulah 1.

Kesedapannya Membuatkan Saya Teringat Ingat Dan Dengan Muka Tak Malunya, Saya Menelefon Meminta Resepi.


Tutorial resepi mee suah yatie kitchen kuliner melayu. Sangat mudah dan pantas nak sediakan. Cara masakan yang sesuai baginya ialah menggunakan sup, berikut adalah bahan yang diperlukan bagi.

Mi Suah Sup Cara Saya.


Resepi mee rebus, resepi mee rebus johor, resepi mee rebus sedap, resepi mee rebus daging, resepi mee rebus haji wahid, resepi mee, resepi mee suah, resepi mee udon, resepi mee celup, resepi mee hoon, resepi mee jawa, resepi mee kari, resepi mee kuah, resepi mee laksa, resepi mee mamak, resepi mee soto, resepi mee udang, resepi mee betawi, resepi mee kicap, resepi. Selepas habis mengaji, saya tak melepaskan peluang untuk meminta resepi yang sering mendapat pujian dari mereka yang pernah menikmati mee hoon sup kak kama. Masukkan 3 caaan air dan rebus hingga daging lembut.( jika ayam hanya masak sekejap.jika daging masak.

LihatTutupKomentar

ads1

close