Resepi Apam Polkadot Tanpa Susu

Resepi Apam Polkadot Tanpa Susu. 3 resepi apam polkadot yang mudah dan sedap. 3 sudu kecil serbuk baking powder.

Resepi Burger Malaysia Tanpa Susu Surasmi A
Resepi Burger Malaysia Tanpa Susu Surasmi A from surasmia.blogspot.com

Bahan pun tidak susah dan kebanyakannya ada di dapur, cuma bahan seperti ovalette perlu di dapatkan dikedai bakery. Aneka resipi apam kukus kampung yang mudah buat & sedap. 1 sudu kecil ovalete atau apam polkadot tanpa ovalette.

Bahan 2 biji telur 1 cawan gula 1 sudu kecil ovallete 2 sudu esen vanilla 1 cawan susu segar ( tasya guna susu cair ) 2 cawan self raising flour ayak terlebih dahulu ( tasya tak ayak pon haha ) jem strawberry @ pape yg korang suka la pewarna makanan ( tasya guna merah, hijau n kuning ) 3 sudu kecil serbuk baking powder. 4 biji telur gred a/b 4 sudu besar susu pekat 1 cawan gula (boleh kurangkan jika tidak suka manis sgt) 1 sudu the kecil esen vanilla/esen pisang/esen rose 1 sudu besar ovelette 2 cawan tepung gandum (diayak) pewarna.

3 biji telur sejuk (dari dalam peti ais) 275 gm tepung gandum. Kalau tak ada acuan kecil, boleh juga letakkan apam ni di dalam mangkuk kertas. Membacanya menjadikan saya lagi teruja untuk mencuba sendiri.

1 Sudu Kecil Esen Vanilla.


Resepi apam polkadot oleh : Resepi ni saya ambil daripada kakak saya sendiri. Seterusnya merupakan gambar mengenai kek susu cair yang bisa kalian jadikan ide.

Membacanya Menjadikan Saya Lagi Teruja Untuk Mencuba Sendiri.


Beberapa resepi yang saya cuba sebelum ni, saya rasa resepi ni yang paling sedap, gebu dan lembut walaupun apam dah sejuk. Sudah pasti mereka yang kurang mahir akan tertarik membuatnya. Kuih apam memang menjadi kegemaran ramai.

2 3/4 Cwn @ 280Gram Tepung Gandum.


Rupanya pula yang comel molek pasti membuatkan sesiapa pun tertarik untuk menikmatinya. Saya ambik resepi ni dari blog miss mirror yang dikatakan lebih sedap, lebih gebu dan lebih lembut dan telah ramai menggunakannya untuk berniaga. Resepi apam coklat ni boleh juga digunakan untuk membuat kek coklat moist.

3 Resepi Apam Polkadot Yang Mudah Dan Sedap.


Saya menyediakan apam ini sambil memasak hidangan makan malam, jadi agak bercinta lah kena ke sana ke mari di dapur. Hari ni saya nak share resepi apam susu yang paling mudah nak buat. Kali ini saya sajikan 3 res e pi apam polkadot yang sedap dan tentunya mudah.

4 Biji Telur Gred A/B 4 Sudu Besar Susu Pekat 1 Cawan Gula (Boleh Kurangkan Jika Tidak Suka Manis Sgt) 1 Sudu The Kecil Esen Vanilla/Esen Pisang/Esen Rose 1 Sudu Besar Ovelette 2 Cawan Tepung Gandum (Diayak) Pewarna.


Kalau tak ada acuan kecil, boleh juga letakkan apam ni di dalam mangkuk kertas. Bahan pun tidak susah dan kebanyakannya ada di dapur, cuma bahan seperti ovalette perlu di dapatkan dikedai bakery. Bahan untuk buat apam susu :

LihatTutupKomentar

ads1

close