Resepi Siput Buluh

Resepi Siput Buluh. Hari ni tah dapat idea nak goreng letak cili padi dan sos tiram pulak ๐Ÿ˜…. 400g pepahat dibersihkan 2 camb udang kering 5 ulas bawang merah dimayang halus 3 ula.

Pin on RESEPI MAKANAN HIDUP BERDIKARI
Pin on RESEPI MAKANAN HIDUP BERDIKARI from www.pinterest.com

Masak lemak siput sedut juga sedap digandingkan dengan batang keladi atau pucuk paku. Masukkan bawang merah & bawang putih. 1) 500 gram tepung gandum 2) 50 gram gula halus 3) 1 cawan susu tepung 4) ½ sudu teh garam 5) 1 bungkus yis kering 6).

So.untuk bulan ramadhan nie.yuk akan share resepi biskut yer. Masukkan mentega cair yang telah sejuk sedikit demi sedikit ke dalam tepung yang telah. Masukkan bawang merah & bawang putih.

Tapi hari ni selera membeli dah berubah dr beli ikan aje terasa nk makan yg lain pulak. Day161/366/2020/jun/9 day90 #14harimencintaiku #pkpb selalunya siput buluh ni guna untuk buat steamboat je. Hidangkan dgn taburan daun bawang & daun sup.

Siput Buluh Atau Juga Dikenali Sebagai Siput Pepahat Merupakan Sejenis Siput Yang Mempunyai Cengkerang Yang Panjang Dan Mudah Didapati Di.


Siput pepahat bercili.ade yang kenal ke tak kenal.ade org lain panggil siput buluh,tapi saya panggil siput pepahat.walaupun rupanye tak la mcm pepahat sgt.kui.kui.sebenarnye saya suka makan makanan yang bercengkerang ni tapi perut saya tak berapa nak ok kalau makan.mulalah,sebu,senak,semua ada.tak taula kenapa.tapi saya mkn. Memakan sepahat banyak resepi yang boleh kita cuba sendiri mengikut kegemaran. Siput pepahat bercili.ade yang kenal ke tak kenal.ade org lain panggil siput buluh,tapi saya panggil siput pepahat.walaupun rupanye tak la mcm pepahat sgt.kui.kui.sebenarnye saya suka makan makanan yang bercengkerang ni tapi perut saya tak berapa nak ok kalau makan.mulalah,sebu,senak,semua ada.tak taula kenapa.tapi saya mkn.

Siput Buluh @ Pepahat Goreng Cili.


Masukkan mentega cair yang telah sejuk sedikit demi sedikit ke dalam tepung yang telah. Siput buluh @ pepahat masak kam heong. Bahan bahan lala masak serai cili api.

Antara B Ahan Bahan 500 Gm Sepahat (Atau Semasa Dipasar Orang Panggil Sebagai 'Siput Buloh'), 3 Ulas Bawang Putih,.


Jangan lupa goreng terlebih dahulu udang kering untuk lagi wangi aroma kuih siput anda.sementara itu cairkan mentega tadi atas api kecil dan biarkan sejuk. Resepi siput buluh masak kari kering. Udang kering direndam didalam air lebih kurang 15 minit kemudian toskan & ditumbuk kasar.

Dah Siap Masak Tabur Cili Padi Lagi.


Resipi sweet sour pepahat @ siput buluh hujung minggu datang lagi! Siput buluh merupakan siput bercengkerang memanjang itu mudah diperoleh di kawasan pantai berlumpur di malaysia, terutama di. Jalan2 dlm pasar jumpe kerang, beli kerang dan jalan2 lagi mata ternampak si cangkerang buluh, atau dipanggil pepahat.

Tapi Sedap Rasanya Jika Boleh Beri Bintang 1 Hingga 10 Saya Beri 9++ Sebab Saya Ni Jenis Picky Sikit Nak Nak Tentang Makanan.


Resepi makanan @ hidup berdikari. Sangat sedap dan sangat berpuashati bila hajat tercapai. Resepi siput buluh / pepahat masak halia mamapp.

LihatTutupKomentar

ads1

close